Hier onder het kwaliteitsstatuut, welke officieel is goedgekeurd. U kunt een afdruk krijgen in mijn praktijk, als u dat wenst.
Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis-
ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: AGCJ VLASMAN
BIG-registraties: 39044647716
Basisopleiding: arts
Persoonlijk e-mailadres: arjanvlasman@hotmail.com
AGB-code persoonlijk: 94004567
Praktijk informatie 1
Naam Praktijk of Handelsnaam: Praktijk voor Psychotherapie, Arjan Vlasman
E-mailadres: arjanvlasman@hotmail.com
KvK nummer: 34350479
Website: www.arjanvlasman.praktijkinfo.nl
AGB-code praktijk: 94004031
1b. Werkt u op meer dan één locatie, geef dan de locaties en adresgegevens
hieronder in:
2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in
generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het
Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
de gespecialiseerde-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en
coördinerende rol als volgt in:
Ik bespreek elk jaar een minimum aantal indicatiestellingen met collega’s. Tevens bespreek ik met
collega’s het verloop van de behandelingen als ze niet volgens het behandelplan verlopen.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type
klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich,
betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
De praktijk is met name gericht op mensen boven de 18 jaar met stemmings-, somatoforme-, angst-,
en traumaklachten. Ook persoonlijkheidsproblemen en relatie- en gezinsproblemen zijn een
aandachtsveld.
Als methoden worden gebruikt: cognitieve gedragstherapie, schematherapie, Emotionnally Focused
therapie. Ook wordt van e-health gebruik gemaakt.3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Somatische symptoomstoornis en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen
4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: AGCJ Vlasman
BIG-registratienummer: 39044647716
5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
Rolf Sandersson, psychotherapeut, BIG registratie: 09051470716
Renate van Roosmalen, psychotherapeut, BIG registratie 29909886616
Miriam Notermans, psychotherapeut, BIG registratie: 69058916116
Marike Kreutzkamp, psychotherapeut, BIG registratie: 79054591216
Verschillende verwijzende huisartsen
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ik maak gebruik van mijn netwerk bij:
– intercollegiaal advies (indicatiestelling, stagnerende behandeling)
– verwijzing in verband met verslavingsproblemen
– consultatie bij moeilijke problematiek (trauma’s; persoonlijkheidsstoornissen;
verslavingsproblematiek)
– met huisartsen en POH-GGZ bij indicatiestelling en advisering vervolgbehandeling
– verwijzing indien mijn wachtlijst te lang wordt
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst
of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
De huisartsenpost, die eventueel de ggz-crisisdienst kan inschakelen.
Deze is te bereiken:
voor Roermond: 0475-771771
voor Sittard: 046-4009925
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: 1) de crisisdienst ingeschakeld wordt via de huisarts. Dus indien het nodig is om een
psychiater in te schakelen, dan gaat dat na overleg met de huisarts. 2) het in de afgelopen 5 jaar pas
1 keer is voor gekomen, dat ik de huisarts moest vragen de crisisdienst te consulteren
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Arjan Vlasman, psychotherapeut, BIG registratie 39044647716
Rolf Sanderson, psychotherapeut, BIG registratie: 09051470716Renate van Roosmalen, psychotherapeut, BIG registratie 29909886616
Miriam Notermans, psychotherapeut, BIG registratie: 69058916116
Marike Kreutzkamp, psychotherapeut, BIG registratie: 79054591216
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Er vindt gestructureerd maandelijks overleg plaats en tussentijds indien er acute en dringende vragen
en zaken zijn. Tevens wordt met een psychiater overlegd indien nodig.
6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Nee
7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
https://arjanvlasman.praktijkinfo.nl/pagina/201/tarieven-en-vergoedingen-2019/
8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://assets.psychotherapie.nl/p/229378//files/NVPdocs/beroepscode%202018.pdf
Organisatie van de zorg
9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Cliënten kunnen bij een klacht als eerste met mij in gesprek gaan. Komen we er niet uit dan kan een
klacht ingediend worden bij de klachtenregeling van zzp-erindezorg.
Link naar website:
https://www.zzp-
erindezorg.nl/klachtenregeling/?gad_source=1&gad_campaignid=22692575175&gbraid=0AAAAABnCnF4P7gFkqLwV-
vOpTw9fFBSHS&gclid=CjwKCAjw7fzDBhA7EiwAOqJkh5Ykix0PbN_Nm-
2LmUYurlN1HoVhyycQTy3fsrci5Yccz7tG7vh-WhoC5AIQAvD_BwE
10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Poule van vervangers bij vakantie en ziekte. Aan de cliënt wordt rechtstreeks doorgegeven welke
collega beschikbaar is voor vervanging. Ook is deze informatie op de voicemail van de praktijk
beschikbaar.
Poule:
R. van Roosmalen
M. NotermansR. Sanderson
M. Kreutzkamp
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het zorgproces – het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt
11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link
of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://arjanvlasman.praktijkinfo.nl/wachttijd-tot-
1e-gesprek/
12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
Aanmelding is via telefoon of via de website. De aanmelding wordt ontvangen door Arjan Vlasman.
Binnen 24 uur wordt gereageerd en wordt er telefonisch contact gemaakt en gechecked of de
aanmelding juist is. Dan wordt er een afspraak gemaakt voor een intakegesprek. Anders wordt
patiënt terug verwezen naar de huisarts of wordt er een passend advies gegeven bij mensen die niet
verwezen waren, maar zelf op zoek zijn gegaan voor hulp.
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of
terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend
aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja
13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam
en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en –indien van toepassing en met
toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik
doe dat als volgt:
In informeer op eerlijke open manier met de patiënt over het beloop. Ik vraag of alles duidelijk is en
of er vragen zijn. Naasten kunnen betrokken worden bij de behandeling indien cliënt toestemming
geeft.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Binnen 8-12 weken na de start van de intake, is er een behandelplan opgesteld, dit wordt na 8 weken
geëvalueerd. Dan is er na 6 maanden en na 12 maanden wederom een evaluatie.
Vragenlijsten (intake- en schemavragenlijst) en ROM vragenlijsten, worden in het begin gedaan en na
een half jaar en na 1 jaar. Bij behandelingen langer dan 1 jaar, worden de ROM vragenlijsten ieder
half jaar herhaald.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/ofmedebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
6 weken, 3 maanden, 6 maanden en 12 maanden.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Bij iedere tussentijdse (3, 6 en 12 maanden) evaluatie, mondeling.
Na afronding van de behandeling evalueer ik met de CQ-index van de ROM
14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en
begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een
afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja
Omgang met cliëntgegevens
15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling
betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: AGCJ Vlasman
Plaats: Maria Hoop
Datum: 19-11-2025
